uczyć bhp? Dokładnie!

uczyć bhp? Dokładnie! czyli kursy bhp acy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeńs

Dodane: 23-09-2020 06:38
uczyć bhp? Dokładnie!

Jakie są korzyści z outsourcingu BHP

kursy bhp

Wielu pracodawców korzysta z usługi outsourcingu BHP, której przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma działająca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeństwa w jego firmie są powierzone w ręce specjalistów. Korzystając z outsourcingu BHP pracodawca ma gwarantowane, że jego firma spełnia wszelkie wymagane przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Ponadto często dobre firmy BHP wprowadzają rozwiązania stosowane także w innych krajach, żeby jak najbardziej zwiększyć poziom bezpieczeństwa w danym miejscu pracy. Stała obsługa BHP posiada dla pracodawcy wiele korzyści, gdzie zdecydowanie największą zaletą jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w firmie. Outsourcing z bezpieczeństwa i higieny pracy jest prowadzony przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu BHP.


Kto pracuje w służbie BHP

kursy bhp

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Pomoc w sporządzeniu dokumentacji powypadkowej

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Przepisy związane z BHP

Zarówno pracownik, jak i pracodawca posiadają wobec siebie różne zobowiązania, z których muszą się wywiązać. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiedniego szkolenia BHP oraz właściwych warunków pracy. Każde przedsiębiorstwo, zakład pracy oraz wszelkiego rodzaju instytucje muszą spełniać wymagania stawiane przez przepisy BHP. Aktem prawnym, który reguluje sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jest Kodeks pracy. Sam Kodeks pracy jest aktem normatywnym, który stanowi zbiór przepisów prawnych regulujących prawa oraz obowiązki wszystkich pracowników oraz pracodawców objętych stosunkiem pracy. Cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony przepisom związanym z BHP, a konkretnie jest to dział dziesiąty o nazwie bezpieczeństwo i higiena pracy. Specjaliści pracujący w firmie zajmującej się BHP posiadają wiedzę na temat obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Każdy pracownik, jak i pracodawca, jest zobowiązany do przestrzegania zasad i norm prawnych dotyczących BHP.



© 2019 http://o-ppoz.drew-stal.czest.pl/